Blog projektu programu Innotech Narodowego Centrum Badań i Rozwoju poświęconego nowemu silnikowi dźwięku i obrazu do gier komputerowych nowej generacji. Udźwiękowienie opiera się na zbudowaniu modelu sceny akustycznej. Parametry dla dźwięków na danej scenie są przeliczane na bieżąco poprzez rekonstrukcję trasy dźwięku (w oparciu o odbicia, załamania, itp.) w określonej dynamicznej scenerii (zarówno zmiana sceny, jak również zmiana pozycji i parametrów źródeł dźwięku).
środa, 4 grudnia 2013
Video webchat - Angry Birds and the Physics of Games
"Witam serdecznie,
Dept. Stanu organizuje ciekawy webchat. Gdyby Panstwa lub kogos ze studentow to zainteresowalo to jutro o 13:30 trzeba wejsc na podany link.
Pozdrawiam,
Iwona Sadecka
Angry Birds and the Physics of Games
Thursday, December 5, 2013
06:30 EST (11:30 UTC)
URL: https://conx.state.gov/eca
Description: Go behind the scenes with the world’s most popular video game. On Thursday, December 5, 2013 at 11:30 UTC, tune into a live interactive webchatfeaturing Rovio’s Peter Vesterbacka, creator of the Angry Birds franchise, and physicist Rhett Allain, author of National Geographic’s Angry Birds Furious Forces!: The Physics at Play in the World’s Most Popular Game. Vesterbacka will explain the Angry Birds phenomenon, while Allain will explore physics through the Angry Birds lens. Both guests will engage in a virtual discussion with alumni of U.S. international exchanges and take questions from a live global audience.
Format: This program will be a video webchat in English. Please click on the URL above to participate. Follow the conversation on Twitter with the hashtag #AngryBirdsPhysics."
- Iwona Sadecka, Konsulat Amerykański w Krakowie
Dept. Stanu organizuje ciekawy webchat. Gdyby Panstwa lub kogos ze studentow to zainteresowalo to jutro o 13:30 trzeba wejsc na podany link.
Pozdrawiam,
Iwona Sadecka
Angry Birds and the Physics of Games
Thursday, December 5, 2013
06:30 EST (11:30 UTC)
URL: https://conx.state.gov/eca
Description: Go behind the scenes with the world’s most popular video game. On Thursday, December 5, 2013 at 11:30 UTC, tune into a live interactive webchatfeaturing Rovio’s Peter Vesterbacka, creator of the Angry Birds franchise, and physicist Rhett Allain, author of National Geographic’s Angry Birds Furious Forces!: The Physics at Play in the World’s Most Popular Game. Vesterbacka will explain the Angry Birds phenomenon, while Allain will explore physics through the Angry Birds lens. Both guests will engage in a virtual discussion with alumni of U.S. international exchanges and take questions from a live global audience.
Format: This program will be a video webchat in English. Please click on the URL above to participate. Follow the conversation on Twitter with the hashtag #AngryBirdsPhysics."
- Iwona Sadecka, Konsulat Amerykański w Krakowie
wtorek, 3 grudnia 2013
Nasze wystąpienie na seminarium KE AGH
Serdecznie zapraszamy w dniu 4 grudnia 2013 o godz. 1100 do sali 501 C-3 na seminarium pt. „Symulacja dźwięku przestrzennego za pomocą śledzenia wiązek i promieni" które wygłoszą Mgr inż. Szymon Pałka i Mgr inż. Tomasz Pędzimąż.
piątek, 8 listopada 2013
środa, 30 października 2013
Mgr inż. Bartłomiej Miga
Gratuluję magistrowi inżynierowi Bartłomiejowi Midze obronienia pracy magisterskiej "Modelowanie zjawisk akustycznych w silniku audio gier komputerowych".
"Niniejsza praca magisterska przedstawia zagadnienia związane z symulacją dźwięku na potrzeby silnika audio dedykowanego do gier komputerowych. Kolejne rozdziały przedstawiają niezbędne pojęcia dotyczące dziedziny akustyki, przetwarzania sygnałów oraz podstawowe aspekty programowania gier komputerowych. Krótko przedstawiono narzędzia do kreowania dźwięku w grach komputerowych oraz sposoby symulacji pola akustycznego. Część praktyczna opisuje sposób, w jaki modelowane zostają zjawiska akustyczne w wirtualnym świecie gry. Wyszczególniono w nim architekturę części odpowiedzialnej za tworzenie modeli zjawisk akustycznych takich jak odbicie, transmisja, dyfrakcja oraz tłumienie przez powietrze. Moduł ten opisano w kontekście działania metody śledzenia wiązek oraz części odpowiedzialnej za przetwarzanie i syntezę dźwięku w czasie rzeczywistym."
poniedziałek, 30 września 2013
Mgr inż. Ireneusz Gawlik
Gratuluję Ireneuszowi zrealizowania i obronienia pracy magisterskiej "Generowanie filtrów symulujących odpowiedź
impulsową środowiska wirtualnego".
"Niniejsza praca dyplomowa porusza problem implementacji algorytmów symulujących wpływ środowiska akustycznego na odtwarzany dźwięk, w celu realizacji silnika dźwięku przestrzennego RAYAV bazującego na metodzie śledzenia wiązek, do zastosowania w grach komputerowych. W części teoretycznej omówiono aspekty związane z poszczególnymi zjawiskami akustycznymi, których symulacja jest niezbędna do zaoferowania jak największego poziomu realizmu, a także podstawy z zakresu teorii sygnałów. W części opisującej implementacje poruszono tematykę projektowania systemu informatycznego przetwarzającego sygnału akustyczne, architekturę potokową, oraz wykorzystanie wzorców projektowych w silniku RAYAV. Dodatkowo skupiono się na kwestiach optymalizacji wydajności zaimplementowanych rozwiązań."
czwartek, 26 września 2013
Oferty pracy
Obecnie poszukujemy osoby na stanowiska:
Programista CUDA/OpenCL
Programista kart graficznych dla potrzeb projektu RAYAV. Praca będzie polegała na dołączeniu do zespołu osób realizujących silnik audio nowej generacji. Projekt jest realizowany we współpracy z firmą Teyon, jedną z największych polskich firm produkujących gry komputerowe, obecnie tworzącą grę w oparciu o filmy z serii Rambo.
Miejsce pracy: Kraków (możliwość pracy częściowo zdalnie)
Wymagania:
Możliwość pracy częściowo zdalnie.
Rozważymy również osoby szukające zatrudnienia na pół etatu.
Oferty proszę zgłaszać na email bziolko na serwerze agh.edu.pl.
Programista geometrii, C++
Programista geometrii dla potrzeb projektu RAYAV (C++). Praca będzie polegała na dołączeniu do zespołu osób realizujących silnik audio nowej generacji. Projekt jest realizowany we współpracy z firmą Teyon, jedną z największych polskich firm produkujących gry komputerowe, obecnie tworzącą grę w oparciu o filmy z serii Rambo.
Miejsce pracy: Kraków (możliwość pracy częściowo zdalnie)
Wymagania:
Mile widziane:
Możliwość pracy częściowo zdalnie.
Rozważymy również osoby szukające zatrudnienia na pół etatu.
Oferty proszę zgłaszać na email bziolko na serwerze agh.edu.pl.
Programista CUDA/OpenCL
Programista kart graficznych dla potrzeb projektu RAYAV. Praca będzie polegała na dołączeniu do zespołu osób realizujących silnik audio nowej generacji. Projekt jest realizowany we współpracy z firmą Teyon, jedną z największych polskich firm produkujących gry komputerowe, obecnie tworzącą grę w oparciu o filmy z serii Rambo.
Miejsce pracy: Kraków (możliwość pracy częściowo zdalnie)
Wymagania:
- Dobra znajomość technologii CUDA lub OpenCL,
- Dobra znajomość języka C++
- Dobra znajomość technik programowania obliczeń na GPU
- Umiejętność testowania i optymalizacji tworzonego oprogramowania pod kątem wydajności
- Znajomość architektury i zasady działania procesorów kart graficznych
Możliwość pracy częściowo zdalnie.
Rozważymy również osoby szukające zatrudnienia na pół etatu.
Oferty proszę zgłaszać na email bziolko na serwerze agh.edu.pl.
Programista geometrii, C++
Programista geometrii dla potrzeb projektu RAYAV (C++). Praca będzie polegała na dołączeniu do zespołu osób realizujących silnik audio nowej generacji. Projekt jest realizowany we współpracy z firmą Teyon, jedną z największych polskich firm produkujących gry komputerowe, obecnie tworzącą grę w oparciu o filmy z serii Rambo.
Miejsce pracy: Kraków (możliwość pracy częściowo zdalnie)
Wymagania:
- Dobra znajomość języka C++
- Umiejętność testowania i optymalizacji tworzonego oprogramowania pod kątem wydajności
- Znajomość zagadnień geometrii obliczeniowej
Mile widziane:
- Znajomość architektury i zasady działania procesorów
- Programowanie równoległe, instrukcje wektorowe
- Doświadczenie z drzewiastą reprezentacją sceny
Możliwość pracy częściowo zdalnie.
Rozważymy również osoby szukające zatrudnienia na pół etatu.
Oferty proszę zgłaszać na email bziolko na serwerze agh.edu.pl.
Subskrybuj:
Posty (Atom)