Blog projektu programu Innotech Narodowego Centrum Badań i Rozwoju poświęconego nowemu silnikowi dźwięku i obrazu do gier komputerowych nowej generacji. Udźwiękowienie opiera się na zbudowaniu modelu sceny akustycznej. Parametry dla dźwięków na danej scenie są przeliczane na bieżąco poprzez rekonstrukcję trasy dźwięku (w oparciu o odbicia, załamania, itp.) w określonej dynamicznej scenerii (zarówno zmiana sceny, jak również zmiana pozycji i parametrów źródeł dźwięku).
sobota, 30 sierpnia 2014
niedziela, 10 sierpnia 2014
W Polsce i w Stanach
Nasz ostatni film o RAYA okazał się całkiem popularny i dzisiaj przebrnąłem przez komentarze na Wykopie i jego amerykańskim odpowiedniku - reddit.com. Niestety obraz narodu maluje się dość smutny. Większość komentarzy na Wykopie, to że słabo, że już od 15 lat takie rzeczy są za granicą itp. Natomiast na reddit.com głównie komentarze, że jest super, albo dopytywanie się o co dokładnie chodzi w naszym demie.
www.dsp.agh.edu.pl
czwartek, 7 sierpnia 2014
RAYA Space Station
Pierwszy z filmów podsumowujących projekt RAYAV, obliczający w czasie rzeczywistym symulację przestrzenną dźwięku w oparciu o beam i raytracing:
www.dsp.agh.edu.pl
środa, 30 lipca 2014
piątek, 18 lipca 2014
Ukazał się pierwszy artykuł naukowy o RAYAVie
Tak naprawdę artykuł ”Visibility determination in beam tracing with application to real-time sound simulation” opisuje pierwsze przymiarki do systemu geometrii w RAYAVie i właściwie nic z niego nie jest używane w końcowej wersji, ale co zrobić - taki cykl wydawniczy. Kolejne publikacje w drodze.
www.dsp.agh.edu.pl
www.dsp.agh.edu.pl
środa, 21 maja 2014
Dźwięk w wysokiej jakości, czy naprawdę słychać różnicę?
Antyweb swoim artykułem próbuje odpowiedzieć na to pytanie.
Cytując: "O co chodzi z Hi Res? W skrócie chodzi o to aby konwertując muzykę
analogową do postaci cyfrowej, ograniczyć maksymalnie straty na jakości
dźwięku. Jak to wygląda od strony technicznej? Standardowa płyta CD
(która i tak ma o niebo lepszą jakość od standardowej mp3 słuchanej
w serwisach streamingowych) charakteryzuje się wskaźnikami na poziomie
16 bit/44,1 kHz, a dla dźwięku o wysokiej rozdzielczości zazwyczaj 24
bit/192 kHz. Oczywiście trzeba to umieć usłyszeć i trzeba mieć do tego
sprzęt." Więcej na Antywebie.
niedziela, 27 kwietnia 2014
Artykuł o Atari na polygamia
"W Nowym Meksyku odnaleziono kartridże z E.T., najgorszą grą świata". Podobno 30 lat temu Atari zakopało miliony niesprzedanych gier na pustyni, a Microsoft ostatnio sfinansował ekspedycję do ich odnalezienia. Więcej na polygamia.
Subskrybuj:
Posty (Atom)