Blog projektu programu Innotech Narodowego Centrum Badań i Rozwoju poświęconego nowemu silnikowi dźwięku i obrazu do gier komputerowych nowej generacji. Udźwiękowienie opiera się na zbudowaniu modelu sceny akustycznej. Parametry dla dźwięków na danej scenie są przeliczane na bieżąco poprzez rekonstrukcję trasy dźwięku (w oparciu o odbicia, załamania, itp.) w określonej dynamicznej scenerii (zarówno zmiana sceny, jak również zmiana pozycji i parametrów źródeł dźwięku).
środa, 30 lipca 2014
piątek, 18 lipca 2014
Ukazał się pierwszy artykuł naukowy o RAYAVie
Tak naprawdę artykuł ”Visibility determination in beam tracing with application to real-time sound simulation” opisuje pierwsze przymiarki do systemu geometrii w RAYAVie i właściwie nic z niego nie jest używane w końcowej wersji, ale co zrobić - taki cykl wydawniczy. Kolejne publikacje w drodze.
www.dsp.agh.edu.pl
www.dsp.agh.edu.pl
środa, 21 maja 2014
Dźwięk w wysokiej jakości, czy naprawdę słychać różnicę?
Antyweb swoim artykułem próbuje odpowiedzieć na to pytanie.
Cytując: "O co chodzi z Hi Res? W skrócie chodzi o to aby konwertując muzykę
analogową do postaci cyfrowej, ograniczyć maksymalnie straty na jakości
dźwięku. Jak to wygląda od strony technicznej? Standardowa płyta CD
(która i tak ma o niebo lepszą jakość od standardowej mp3 słuchanej
w serwisach streamingowych) charakteryzuje się wskaźnikami na poziomie
16 bit/44,1 kHz, a dla dźwięku o wysokiej rozdzielczości zazwyczaj 24
bit/192 kHz. Oczywiście trzeba to umieć usłyszeć i trzeba mieć do tego
sprzęt." Więcej na Antywebie.
niedziela, 27 kwietnia 2014
Artykuł o Atari na polygamia
"W Nowym Meksyku odnaleziono kartridże z E.T., najgorszą grą świata". Podobno 30 lat temu Atari zakopało miliony niesprzedanych gier na pustyni, a Microsoft ostatnio sfinansował ekspedycję do ich odnalezienia. Więcej na polygamia.
środa, 16 kwietnia 2014
Ciekawe wieści o nowej konkurencji RAYAVa
Z radością zauważyliśmy, że więcej osób interesują się tym samym tematem co my. Z jeszcze większą radością zauważyliśmy że w sensie wydajnościowym nam idzie dużo lepiej niż im. Korzystają z najsilniejszej i drogiej karty graficznej GTX Titan. Ich scena jest próbkowana około 4 000 promieni, podczas gdy my na słabszym sprzęcie możemy puszczać około 65 000 promieni.
Zuofu Cheng uważa, że jego rozwiązanie będzie mogło być używane na kolejnej generacji konsol (czyli za jakieś 8 lat) - (http://www.eventsforgamers.com/nvidia-gtc-2014-speaker-interview-zuofu-cheng/). A my celujemy w najnowszą generację i w gry które mają się ukazać w 2015.
poniedziałek, 31 marca 2014
O RAYAVie na blogu naukowym AGH
Fabuła, grafika, grywalność - to cechy gier komputerowych, które w największej mierze decydują o ich powodzeniu. Dźwięk, choć pełni w kreowaniu wirtualnego świata równie ważną rolę, był dotychczas traktowany raczej drugorzędnie. Naukowcy z Akademii Górniczo-Hutniczej z Wydziału Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji chcą to zmienić. [...]
- Ilona Trębacz
[więcej]
- Ilona Trębacz
[więcej]
poniedziałek, 24 marca 2014
Subskrybuj:
Posty (Atom)