Zapraszamy do oglądnięcia nowego filmu prezentującego nasz system:
Blog projektu programu Innotech Narodowego Centrum Badań i Rozwoju poświęconego nowemu silnikowi dźwięku i obrazu do gier komputerowych nowej generacji. Udźwiękowienie opiera się na zbudowaniu modelu sceny akustycznej. Parametry dla dźwięków na danej scenie są przeliczane na bieżąco poprzez rekonstrukcję trasy dźwięku (w oparciu o odbicia, załamania, itp.) w określonej dynamicznej scenerii (zarówno zmiana sceny, jak również zmiana pozycji i parametrów źródeł dźwięku).
piątek, 8 listopada 2013
środa, 30 października 2013
Mgr inż. Bartłomiej Miga
Gratuluję magistrowi inżynierowi Bartłomiejowi Midze obronienia pracy magisterskiej "Modelowanie zjawisk akustycznych w silniku audio gier komputerowych".
"Niniejsza praca magisterska przedstawia zagadnienia związane z symulacją dźwięku na potrzeby silnika audio dedykowanego do gier komputerowych. Kolejne rozdziały przedstawiają niezbędne pojęcia dotyczące dziedziny akustyki, przetwarzania sygnałów oraz podstawowe aspekty programowania gier komputerowych. Krótko przedstawiono narzędzia do kreowania dźwięku w grach komputerowych oraz sposoby symulacji pola akustycznego. Część praktyczna opisuje sposób, w jaki modelowane zostają zjawiska akustyczne w wirtualnym świecie gry. Wyszczególniono w nim architekturę części odpowiedzialnej za tworzenie modeli zjawisk akustycznych takich jak odbicie, transmisja, dyfrakcja oraz tłumienie przez powietrze. Moduł ten opisano w kontekście działania metody śledzenia wiązek oraz części odpowiedzialnej za przetwarzanie i syntezę dźwięku w czasie rzeczywistym."
poniedziałek, 30 września 2013
Mgr inż. Ireneusz Gawlik
Gratuluję Ireneuszowi zrealizowania i obronienia pracy magisterskiej "Generowanie filtrów symulujących odpowiedź
impulsową środowiska wirtualnego".
"Niniejsza praca dyplomowa porusza problem implementacji algorytmów symulujących wpływ środowiska akustycznego na odtwarzany dźwięk, w celu realizacji silnika dźwięku przestrzennego RAYAV bazującego na metodzie śledzenia wiązek, do zastosowania w grach komputerowych. W części teoretycznej omówiono aspekty związane z poszczególnymi zjawiskami akustycznymi, których symulacja jest niezbędna do zaoferowania jak największego poziomu realizmu, a także podstawy z zakresu teorii sygnałów. W części opisującej implementacje poruszono tematykę projektowania systemu informatycznego przetwarzającego sygnału akustyczne, architekturę potokową, oraz wykorzystanie wzorców projektowych w silniku RAYAV. Dodatkowo skupiono się na kwestiach optymalizacji wydajności zaimplementowanych rozwiązań."
czwartek, 26 września 2013
Oferty pracy
Obecnie poszukujemy osoby na stanowiska:
Programista CUDA/OpenCL
Programista kart graficznych dla potrzeb projektu RAYAV. Praca będzie polegała na dołączeniu do zespołu osób realizujących silnik audio nowej generacji. Projekt jest realizowany we współpracy z firmą Teyon, jedną z największych polskich firm produkujących gry komputerowe, obecnie tworzącą grę w oparciu o filmy z serii Rambo.
Miejsce pracy: Kraków (możliwość pracy częściowo zdalnie)
Wymagania:
Możliwość pracy częściowo zdalnie.
Rozważymy również osoby szukające zatrudnienia na pół etatu.
Oferty proszę zgłaszać na email bziolko na serwerze agh.edu.pl.
Programista geometrii, C++
Programista geometrii dla potrzeb projektu RAYAV (C++). Praca będzie polegała na dołączeniu do zespołu osób realizujących silnik audio nowej generacji. Projekt jest realizowany we współpracy z firmą Teyon, jedną z największych polskich firm produkujących gry komputerowe, obecnie tworzącą grę w oparciu o filmy z serii Rambo.
Miejsce pracy: Kraków (możliwość pracy częściowo zdalnie)
Wymagania:
Mile widziane:
Możliwość pracy częściowo zdalnie.
Rozważymy również osoby szukające zatrudnienia na pół etatu.
Oferty proszę zgłaszać na email bziolko na serwerze agh.edu.pl.
Programista CUDA/OpenCL
Programista kart graficznych dla potrzeb projektu RAYAV. Praca będzie polegała na dołączeniu do zespołu osób realizujących silnik audio nowej generacji. Projekt jest realizowany we współpracy z firmą Teyon, jedną z największych polskich firm produkujących gry komputerowe, obecnie tworzącą grę w oparciu o filmy z serii Rambo.
Miejsce pracy: Kraków (możliwość pracy częściowo zdalnie)
Wymagania:
- Dobra znajomość technologii CUDA lub OpenCL,
- Dobra znajomość języka C++
- Dobra znajomość technik programowania obliczeń na GPU
- Umiejętność testowania i optymalizacji tworzonego oprogramowania pod kątem wydajności
- Znajomość architektury i zasady działania procesorów kart graficznych
Możliwość pracy częściowo zdalnie.
Rozważymy również osoby szukające zatrudnienia na pół etatu.
Oferty proszę zgłaszać na email bziolko na serwerze agh.edu.pl.
Programista geometrii, C++
Programista geometrii dla potrzeb projektu RAYAV (C++). Praca będzie polegała na dołączeniu do zespołu osób realizujących silnik audio nowej generacji. Projekt jest realizowany we współpracy z firmą Teyon, jedną z największych polskich firm produkujących gry komputerowe, obecnie tworzącą grę w oparciu o filmy z serii Rambo.
Miejsce pracy: Kraków (możliwość pracy częściowo zdalnie)
Wymagania:
- Dobra znajomość języka C++
- Umiejętność testowania i optymalizacji tworzonego oprogramowania pod kątem wydajności
- Znajomość zagadnień geometrii obliczeniowej
Mile widziane:
- Znajomość architektury i zasady działania procesorów
- Programowanie równoległe, instrukcje wektorowe
- Doświadczenie z drzewiastą reprezentacją sceny
Możliwość pracy częściowo zdalnie.
Rozważymy również osoby szukające zatrudnienia na pół etatu.
Oferty proszę zgłaszać na email bziolko na serwerze agh.edu.pl.
wtorek, 24 września 2013
Bloomberg Businesweek Polska o RAYAV
"Nowym orężem producentów gier może być niezwykła jakość dźwięku. W tym kierunku idzie projekt naukowców z AGH i firmy Teyon.
Wybraźmy sobie grę wideo toczącą się np. w wirtualnym labiryncie, w którym
w dodatku od czasu do czasu gaśnie światło i zapadają egipskie ciemności. Mimo to gracz jest w stanie odnajdować po omacku drogę. Jak? Dzięki wyjątkowo realistycznemu pogłosowi w pomieszczeniach tworzących scenerię akcji. Inaczej mówiąc – kieruje się jedynie słuchem.
Nad technologią, która może wprowadzić do gier zupełnie nową jakość dźwięku, pracuje krakowska firma Teyon.
W konsorcjum z Akademią Górniczo–Hutniczą od roku realizuje projekt RAYAV,
którego celem jest stworzenie swego rodzaju hybrydy – nie tylko nowego silnika wideo (tak określa się zasadniczą część kodu, która odpowiada za stronę wizualną w grze), ale także silnika audio. Ten drugi ma pozwolić na modyfikację dźwięku w zależności od np. rozmiaru pomieszczeń w grze, od tego gdzie są źródła dźwięku i gdzie znajduje się bohater. Wsparcie finansowe zapewnia NCBiR.
– Chcemy, aby dźwięk przestał być jedynie uatrakcyjnieniem tła i stał się także ważnym źródłem informacji dla gracza
– mówi dr Bartosz Ziółko, szef zespołu
z AGH, odpowiedzialnego za akustyczną część projektu. [...]"
Jan Jęczmyk, Bloomberg Businessweek
środa, 18 września 2013
Artykuł w Bloomberg Businessweek Polska
W najbliższym numerze Bloomberg Businessweek Polska ukaże się artykuł o projekcie RAYAV. Tygodnik będzie dostępny od 23 września.
wtorek, 17 września 2013
Obrona pracy magisterskiej realizowanej w ramach RAYAV
Gratuluję magistrowi inżynierowi Maciejowi Dunin-Borkowskiemu opracowania i obronienia pracy dyplomowej "Percepcja synchronicznych efektów dźwiękowych w filmach oraz grach". Praca polegała na wypracowaniu metody modyfikacji efektów dźwiękowych w celu wywoływania określonych emocji u graczy.
Subskrybuj:
Posty (Atom)