niedziela, 24 lutego 2013

Baza efektów dźwiękowych

Nasza baza efektów dźwiękowych coraz bardziej się rozrasta, liczy już kilkaset plików zajmujących prawie pół megabajta pamięci. Udało się nam między innymi nagrać prawdziwe strzały z broni palnej, dźwięki broni średniowiecznych i wiele innych niecodziennych, a bardzo przydatnych w grach dźwięków. Istnieje możliwość licencjonowania naszych nagrań.

wtorek, 19 lutego 2013

Przykład sceny

Ponieważ w projekcie RAYAV robimy już testy pierwszych prototypów zaadoptowaliśmy dawny projekt Bartka Migi do sprawdzania jak się sprawują nasze funkcje. Jest to model akustyczny kościoła w Jedlińsku:


Tak wygląda oryginał (zdjęcie z http://www.panoramio.com):
i wnętrze (zdjęcie z http://wdolinieradomki.pl):

poniedziałek, 4 lutego 2013

Oferta pracy w naszym zespole

Zatrudnimy programistę biegle posługującego się technologią .NET w środowisku Visual Studio (C++, zarządzane C++, C#) do pracy w projektach naukowych i wdrożeniowych. Dodatkowym atutem będzie znajomość technik modelowania przestrzeni i(lub) przetwarzania sygnałów akustycznych i języków naturalnych. Praca możliwa zarówno pełnoetatowo jak i w mniejszym wymiarze. Szczegóły o projektach na www.dsp.agh.edu.pl. Zgłoszenia prosimy kierować na bziolko na serwerze agh.edu.pl

niedziela, 20 stycznia 2013

Google Challenge

Dzięki Google Scholar dowiedzieliśmy się, że UMCS opublikował jakiś czas temu nasz artykuł opisujący metodę podejmowania decyzji w grze Planet Wars opracowaną przez Macieja Kruka. Metoda pozwoliła na zajęcie wysokiej pozycji w ogólnoświatowym konkursie, a pracę można zobaczyć tutaj: http://www.degruyter.com/view/j/umcsinfo.2012.12.issue-1/v10065-012-0009-z/v10065-012-0009-z.xml

www.dsp.agh.edu.pl

czwartek, 17 stycznia 2013

Prototyp RAYAV audio

Prototyp części audio już działa, pracując w około 10% czasu nagrania. Za niecałe dwa miesiące planujemy pokazać pierwsze demo pokazowe.

piątek, 16 listopada 2012

SPPRA 2013

Nasz artykuł "Vocal Tract Normalisation in Computer Games" został przyjęty na konferencję Signal Processing, Pattern Recognition and Applications ~SPPRA 2013~ w Innsbruku. Praca opisuje metody modyfikacji głosu ludzkiego na potrzeby tańszego realizowania ciekawszych nagrań do dialogów w grach komputerowych.

wtorek, 16 października 2012

Coraz doskonalsza wirtualna rzeczywistość

Kosztem ok. 3 mln zł programiści z Gliwic opracowali nowe rozwiązania informatyczne, służące pełnemu odwzorowaniu świata realnego w wirtualnej rzeczywistości. Powstałe w ten sposób trójwymiarowe wizualizacje wykorzystywane są np. w edukacji i medycynie.