Nasza baza efektów dźwiękowych coraz bardziej się rozrasta, liczy już kilkaset plików zajmujących prawie pół megabajta pamięci. Udało się nam między innymi nagrać prawdziwe strzały z broni palnej, dźwięki broni średniowiecznych i wiele innych niecodziennych, a bardzo przydatnych w grach dźwięków. Istnieje możliwość licencjonowania naszych nagrań.
Blog projektu programu Innotech Narodowego Centrum Badań i Rozwoju poświęconego nowemu silnikowi dźwięku i obrazu do gier komputerowych nowej generacji. Udźwiękowienie opiera się na zbudowaniu modelu sceny akustycznej. Parametry dla dźwięków na danej scenie są przeliczane na bieżąco poprzez rekonstrukcję trasy dźwięku (w oparciu o odbicia, załamania, itp.) w określonej dynamicznej scenerii (zarówno zmiana sceny, jak również zmiana pozycji i parametrów źródeł dźwięku).
niedziela, 24 lutego 2013
wtorek, 19 lutego 2013
Przykład sceny
Ponieważ w projekcie RAYAV robimy już testy pierwszych prototypów zaadoptowaliśmy dawny projekt Bartka Migi do sprawdzania jak się sprawują nasze funkcje. Jest to model akustyczny kościoła w Jedlińsku:
Tak wygląda oryginał (zdjęcie z http://www.panoramio.com):
i wnętrze (zdjęcie z http://wdolinieradomki.pl):
Tak wygląda oryginał (zdjęcie z http://www.panoramio.com):
i wnętrze (zdjęcie z http://wdolinieradomki.pl):
poniedziałek, 4 lutego 2013
Oferta pracy w naszym zespole
Zatrudnimy programistę biegle posługującego się technologią .NET w środowisku Visual Studio (C++, zarządzane C++, C#) do pracy w projektach naukowych i wdrożeniowych. Dodatkowym atutem będzie znajomość technik modelowania przestrzeni i(lub) przetwarzania sygnałów akustycznych i języków naturalnych. Praca możliwa zarówno pełnoetatowo jak i w mniejszym wymiarze. Szczegóły o projektach na www.dsp.agh.edu.pl. Zgłoszenia prosimy kierować na bziolko na serwerze agh.edu.pl
niedziela, 20 stycznia 2013
Google Challenge
Dzięki Google Scholar dowiedzieliśmy się, że UMCS opublikował jakiś czas temu nasz artykuł opisujący metodę podejmowania decyzji w grze Planet Wars opracowaną przez Macieja Kruka. Metoda pozwoliła na zajęcie wysokiej pozycji w ogólnoświatowym konkursie, a pracę można zobaczyć tutaj: http://www.degruyter.com/view/j/umcsinfo.2012.12.issue-1/v10065-012-0009-z/v10065-012-0009-z.xml
www.dsp.agh.edu.pl
www.dsp.agh.edu.pl
czwartek, 17 stycznia 2013
Prototyp RAYAV audio
Prototyp części audio już działa, pracując w około 10% czasu nagrania. Za niecałe dwa miesiące planujemy pokazać pierwsze demo pokazowe.
piątek, 16 listopada 2012
SPPRA 2013
Nasz artykuł "Vocal Tract Normalisation in Computer Games" został przyjęty na konferencję Signal Processing, Pattern Recognition and Applications ~SPPRA 2013~ w Innsbruku. Praca opisuje metody modyfikacji głosu ludzkiego na potrzeby tańszego realizowania ciekawszych nagrań do dialogów w grach komputerowych.
wtorek, 16 października 2012
Coraz doskonalsza wirtualna rzeczywistość
Kosztem ok. 3 mln zł programiści z Gliwic opracowali nowe rozwiązania informatyczne, służące pełnemu odwzorowaniu świata realnego w wirtualnej rzeczywistości. Powstałe w ten sposób trójwymiarowe wizualizacje wykorzystywane są np. w edukacji i medycynie.
Subskrybuj:
Posty (Atom)