Zapraszamy do oglądnięcia ciekawego filmu o Laboratorium Auralizacji w Katedrze Mechaniki i Wibroakustyki:
Blog projektu programu Innotech Narodowego Centrum Badań i Rozwoju poświęconego nowemu silnikowi dźwięku i obrazu do gier komputerowych nowej generacji. Udźwiękowienie opiera się na zbudowaniu modelu sceny akustycznej. Parametry dla dźwięków na danej scenie są przeliczane na bieżąco poprzez rekonstrukcję trasy dźwięku (w oparciu o odbicia, załamania, itp.) w określonej dynamicznej scenerii (zarówno zmiana sceny, jak również zmiana pozycji i parametrów źródeł dźwięku).
środa, 18 grudnia 2013
poniedziałek, 16 grudnia 2013
Zgłoszenia patentowe
Nasz rzecznik patentowy, Adam Pawłowski, zarejestrował nasze zgłoszenia patentowe dotyczące projektu RAYAV w urzędach w Kanadzie, USA i Japonii. Pierwsze zgłoszenie to "System and method for determining aproximate set of visible objects in beam tracing" a drugie - "A system and a method for providing a dialog with a user". To teraz czekamy ...
środa, 4 grudnia 2013
Video webchat - Angry Birds and the Physics of Games
"Witam serdecznie,
Dept. Stanu organizuje ciekawy webchat. Gdyby Panstwa lub kogos ze studentow to zainteresowalo to jutro o 13:30 trzeba wejsc na podany link.
Pozdrawiam,
Iwona Sadecka
Angry Birds and the Physics of Games
Thursday, December 5, 2013
06:30 EST (11:30 UTC)
URL: https://conx.state.gov/eca
Description: Go behind the scenes with the world’s most popular video game. On Thursday, December 5, 2013 at 11:30 UTC, tune into a live interactive webchatfeaturing Rovio’s Peter Vesterbacka, creator of the Angry Birds franchise, and physicist Rhett Allain, author of National Geographic’s Angry Birds Furious Forces!: The Physics at Play in the World’s Most Popular Game. Vesterbacka will explain the Angry Birds phenomenon, while Allain will explore physics through the Angry Birds lens. Both guests will engage in a virtual discussion with alumni of U.S. international exchanges and take questions from a live global audience.
Format: This program will be a video webchat in English. Please click on the URL above to participate. Follow the conversation on Twitter with the hashtag #AngryBirdsPhysics."
- Iwona Sadecka, Konsulat Amerykański w Krakowie
Dept. Stanu organizuje ciekawy webchat. Gdyby Panstwa lub kogos ze studentow to zainteresowalo to jutro o 13:30 trzeba wejsc na podany link.
Pozdrawiam,
Iwona Sadecka
Angry Birds and the Physics of Games
Thursday, December 5, 2013
06:30 EST (11:30 UTC)
URL: https://conx.state.gov/eca
Description: Go behind the scenes with the world’s most popular video game. On Thursday, December 5, 2013 at 11:30 UTC, tune into a live interactive webchatfeaturing Rovio’s Peter Vesterbacka, creator of the Angry Birds franchise, and physicist Rhett Allain, author of National Geographic’s Angry Birds Furious Forces!: The Physics at Play in the World’s Most Popular Game. Vesterbacka will explain the Angry Birds phenomenon, while Allain will explore physics through the Angry Birds lens. Both guests will engage in a virtual discussion with alumni of U.S. international exchanges and take questions from a live global audience.
Format: This program will be a video webchat in English. Please click on the URL above to participate. Follow the conversation on Twitter with the hashtag #AngryBirdsPhysics."
- Iwona Sadecka, Konsulat Amerykański w Krakowie
wtorek, 3 grudnia 2013
Nasze wystąpienie na seminarium KE AGH
Serdecznie zapraszamy w dniu 4 grudnia 2013 o godz. 1100 do sali 501 C-3 na seminarium pt. „Symulacja dźwięku przestrzennego za pomocą śledzenia wiązek i promieni" które wygłoszą Mgr inż. Szymon Pałka i Mgr inż. Tomasz Pędzimąż.
piątek, 8 listopada 2013
środa, 30 października 2013
Mgr inż. Bartłomiej Miga
Gratuluję magistrowi inżynierowi Bartłomiejowi Midze obronienia pracy magisterskiej "Modelowanie zjawisk akustycznych w silniku audio gier komputerowych".
"Niniejsza praca magisterska przedstawia zagadnienia związane z symulacją dźwięku na potrzeby silnika audio dedykowanego do gier komputerowych. Kolejne rozdziały przedstawiają niezbędne pojęcia dotyczące dziedziny akustyki, przetwarzania sygnałów oraz podstawowe aspekty programowania gier komputerowych. Krótko przedstawiono narzędzia do kreowania dźwięku w grach komputerowych oraz sposoby symulacji pola akustycznego. Część praktyczna opisuje sposób, w jaki modelowane zostają zjawiska akustyczne w wirtualnym świecie gry. Wyszczególniono w nim architekturę części odpowiedzialnej za tworzenie modeli zjawisk akustycznych takich jak odbicie, transmisja, dyfrakcja oraz tłumienie przez powietrze. Moduł ten opisano w kontekście działania metody śledzenia wiązek oraz części odpowiedzialnej za przetwarzanie i syntezę dźwięku w czasie rzeczywistym."
Subskrybuj:
Posty (Atom)