czwartek, 18 lipca 2013

Kierunki na AGH na które było najtrudniej się dostać

W rekrutacji na studia pierwszego stopnia na AGH w 2013 roku najtrudniej było się dostać na następujące kierunki:
1. Automatyka i Robotyka (EAIiIB) 942
2. Informatyka (IET) 932
3. Informatyka (EAIiIB) 920
4. Inżynieria Akustyczna 908
Teleinformatyka 908

Inżynieria akustyczna utrzymuje swoją wysoką pozycję. Warto także zwrócić uwagę, że po raz pierwszy w historii AGH trudniej się było dostać na kierunek prowadzony po angielsku niż po polsku. Chodzi o Elektronikę i Telekomunikację. Różnica była w prawdzie znikoma (751 i 750 punktów), ale zawsze było odwrotnie i zawsze różnica była zdecydowanie większa.

www.dsp.agh.edu.pl

Szukamy pracowników na stanowiska asystenta naukowego

Wymagania:
 ukończone studia magisterskie na kierunkach Informatyka, Telekomunikacja, Inżynieria Akustyczna,
Elektronika lub innych zbliżonych,
 umiejętność programowania w językach C#, .NET, C++,
 zamiłowanie do pracy naukowo-badawczej,
 udokumentowana znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B2,
 po przyjęciu do pracy wymagane będzie przejście procedury poświadczenia bezpieczeństwa,

Preferowane będą osoby z:
 doświadczeniem na stanowisku programisty,
 znajomością inżynierii oprogramowania,
 wiedzą na temat technologii mowy i przetwarzania języka naturalnego,
 znajomością sprzętu telefonii przewodowej i bezprzewodowej.

Szczegóły w ogłoszeniu

sobota, 6 lipca 2013

Prawie pięciu kandydatów na miejsce na inżynierii akustycznej

W tym roku, statystycznie aż 4,5 osób ubiegało się o każde miejsce na studiach inżynieria akustyczna, co ustawia kierunek jako 4 najpopularniejszy na AGH.

www.dsp.agh.edu.pl

czwartek, 27 czerwca 2013

O co chodzi w Rayav i dlaczego go robimy

Udźwiękowienie oferowane przez projekt RAYAV opiera się na alternatywnej metodzie udźwiękowienia scen. Obecnie, ze względów wydajnościowych, najczęściej używane metody zakładają ręczną lub półautomatyczną modyfikację nagrań w celu dopasowania do warunków sceny. Polega ona na filtrowaniu dźwięku parametrami przypisanymi określonej kategorii pomieszczeń: np duża hala, korytarz, itp. W przypadku projektu RAYAV koncepcja polega na zbudowaniu modelu sceny akustycznej, w sposób zbliżony do budowy sceny graficznej. Parametry dla dźwięków na danej scenie są przeliczane na bieżąco poprzez rekonstrukcję trasy dźwięku (w oparciu o odbicia, załamania, przejścia) w określonej dynamicznej scenerii (zarówno zmiana geometrii sceny, jak również zmiana pozycji i parametrów źródeł dźwięku). Te spośród dźwięków, które dochodzą do odbiorcy są łączone i odgrywane. Program w sposobie działania zbliżony jest więc do narzędzi takich jak CATT Acoustics, przy czym obliczenia wykonywane są w czasie rzeczywistym.

www.dsp.agh.edu.pl

niedziela, 23 czerwca 2013

XV MIĘDZYNARODOWYM SYMPOZJUM INŻYNIERII I REŻYSERII DŹWIĘKU w Krakowie

"Proszę też o rozpropagowanie załączonego programu wśród pracowników Państwa Katedry oraz studentów (innych niż IA). Proszę o zwrócenie uwagi na część mniej naukową, ale na pewno interesującą dla młodych elektroników - spotkania i warsztaty. Udało nam się zebrać ekskluzywne grono kilku polskich inżynierów, których własne firmy osiągnęły sukces w skali światowej w elektronice związanej z fonią.
Pozdrawiam serdecznie,
Piotr Kleczkowski"
Szczegóły programu 

sobota, 22 czerwca 2013

Film prezentujący silnik audio RAYAV

Niedawno powstał filmik prezentujący nasz silnik. Można w nim posłuchać nagrania lektorki opowiadającej o projekcie, przetworzonego przez aktualną wersję silnika w zależności o modelu sceny akustycznej. Na wideo można też zobaczyć nową wersję wizualizatora, którego używamy do "podglądania dźwięku" przy pracach nad RAYAVem.


poniedziałek, 17 czerwca 2013

Percepcja efektów dźwiękowych



W ramach RAYAV’u i pracy magisterskiej Macieja Dunin-Borkowskiego sprawdzamy jak i dlaczego poszczególne efekty dźwiękowe wpływają na nasz odbiór gier czy filmów – jakie wywołują w nas emocje? Poznanie tego zjawiska od podstaw pozwoli na klasyfikację efektów dźwiękowych.
Zainteresowanych zapraszamy do wzięcia udziału w badaniach i wsparcia naszego projektu!
Cała ankieta jest anonimowa i pochodzace z niej dane będą wykorzystywane wyłącznie do celów naukowych. U dołu tego posta zagnieżdżony został film składający się z sześciu krótkich materiałów. Poniżej zaprezentowany został uproszczony model emocji Plutchik’a prezentujący osiem podstawowych emocji, każda o trzech stopniach nasilenia.

Zadaniem do wykonania jest określenie jaką emocję z przedstawinego modelu (bądź maksymalnie dwie jednocześnie) wywołał w nas dany materiał wideo, wypełnienie poniższej ankiety i odesłenie jej na mackidunin(at)gmail.com.


Ankieta:
Płeć: ……
Wiek: …….
Uważam się za: wzrokowca/słuchowca*
* - niepotrzebne skreślić
Film 1 – Bieg przez las: ………………….. ,…………………..
Film 2 – Rozmowa chłopców: ………………….. ,…………………..
Film 3 – Mężczyzna przy biurku: ………………….. ,…………………..
Film 4 – Dziewczyna na podłodze: ………………….. ,…………………..
Film 5 – Lwica: ………………….. ,…………………..
Film 6 – Dom: ………………….. ,…………………..

Film do ankiety: