Prototyp części audio projektu RAYAV będzie prezentowany na corocznym Festiwalu Nauki w Krakowie. Odbędzie się on już w maju. Zapraszamy bo wszystko wskazuje na to, że będzie co oglądać.
Blog projektu programu Innotech Narodowego Centrum Badań i Rozwoju poświęconego nowemu silnikowi dźwięku i obrazu do gier komputerowych nowej generacji. Udźwiękowienie opiera się na zbudowaniu modelu sceny akustycznej. Parametry dla dźwięków na danej scenie są przeliczane na bieżąco poprzez rekonstrukcję trasy dźwięku (w oparciu o odbicia, załamania, itp.) w określonej dynamicznej scenerii (zarówno zmiana sceny, jak również zmiana pozycji i parametrów źródeł dźwięku).
wtorek, 16 kwietnia 2013
środa, 20 marca 2013
Prezentacja działania prototypu silnika audio w projekcie RAYAV
Krótki film pokazuje jak zmienia się melodia w zależności od położenia słuchacza (kula) i źródła (wielościan) w niewielkim pomieszczeniu. Prezentację wykonała Paulina Bugiel. Plik filmu bez kompresji.
www.dsp.agh.edu.pl
www.dsp.agh.edu.pl
piątek, 8 marca 2013
Rekrutacja
Obecnie poszukujemy osób na stanowisko:
Programista raytracera akustycznego w ramach projektu RAYAV (C++)
Miejsce pracy: Kraków
Wymagania:
Wykształcenie wyższe lub ostatnie lata studiów (preferowane kierunki informatyczne)
Znajomość inżynierii oprogramowania
Umiejętność testowania i optymalizacji tworzonego oprogramowania pod kątem wydajności
Dobra znajomość języka C++
Dobra znajomość języka angielskiego
Bardzo dobre umiejętności interpersonalne i komunikacyjne
Mile widziane:
Znajomość architektury i zasady działania mikroprocesorów
Programowanie równoległe, instrukcje SSE
Dobrze widziana znajomość bibliotek powiązanych tematycznie z projektem.
Oferujemy:
Atrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do umiejętności i doświadczenia
Doskonałą atmosferę pracy
Bardzo dobrą ścieżkę rozwoju karierowego
Praca może być częściowo wykonywana zdalnie.
Chętnie rozważymy osoby szukające zatrudnienia na pół etatu.
Oferty proszę zgłaszać do dr inż. Bartosza Ziółko.
www.dsp.agh.edu.pl
piątek, 1 marca 2013
Koło naukowe Spektrum
Pragniemy serdecznie zaprosić wszystkich zainteresowanych na
spotkanie organizacyjne KN Spectrum, które odbędzie się w poniedziałek
04.03.2013 w sali C2/420 o godz. 16.00.
Działalność w Uczelnianych Kołach Naukowych gwarantuje szerokie spektrum możliwości rozwoju. Jest doskonałą okazją do zdobycia dodatkowej wiedzy i umiejętności, które staną się sporym atutem na rynku pracy.
Tematyka działalności KN Spectrum dotyczy szeroko pojętej techniki przetwarzania sygnałów, w szczególności:
• technologii przetwarzania mowy (rozpoznawania, analizy, syntezy i biometrii głosu),
• modelowania zjawisk akustycznych (np. na potrzeby gier komputerowych),
• akceleracji sprzętowej przetwarzania sygnałów,
• przetwarzania i analizy danych mulitmedialnych,
• systemów wbudowanych.
Koło Naukowe Spectrum dzięki wielu projektom badawczym realizowanym przez Zespół Przetwarzania Sygnałów KE AGH we współpracy z firmami, umożliwi wydajną współpracę z przemysłem i poznanie praktycznych zastosowań wiedzy zdobywanej podczas studiów.
Serdecznie zapraszamy,
Jakub Gałka, Mariusz Mąsior
www.dsp.agh.edu.pl
Działalność w Uczelnianych Kołach Naukowych gwarantuje szerokie spektrum możliwości rozwoju. Jest doskonałą okazją do zdobycia dodatkowej wiedzy i umiejętności, które staną się sporym atutem na rynku pracy.
Tematyka działalności KN Spectrum dotyczy szeroko pojętej techniki przetwarzania sygnałów, w szczególności:
• technologii przetwarzania mowy (rozpoznawania, analizy, syntezy i biometrii głosu),
• modelowania zjawisk akustycznych (np. na potrzeby gier komputerowych),
• akceleracji sprzętowej przetwarzania sygnałów,
• przetwarzania i analizy danych mulitmedialnych,
• systemów wbudowanych.
Koło Naukowe Spectrum dzięki wielu projektom badawczym realizowanym przez Zespół Przetwarzania Sygnałów KE AGH we współpracy z firmami, umożliwi wydajną współpracę z przemysłem i poznanie praktycznych zastosowań wiedzy zdobywanej podczas studiów.
Serdecznie zapraszamy,
Jakub Gałka, Mariusz Mąsior
www.dsp.agh.edu.pl
niedziela, 24 lutego 2013
Baza efektów dźwiękowych
Nasza baza efektów dźwiękowych coraz bardziej się rozrasta, liczy już kilkaset plików zajmujących prawie pół megabajta pamięci. Udało się nam między innymi nagrać prawdziwe strzały z broni palnej, dźwięki broni średniowiecznych i wiele innych niecodziennych, a bardzo przydatnych w grach dźwięków. Istnieje możliwość licencjonowania naszych nagrań.
wtorek, 19 lutego 2013
Przykład sceny
Ponieważ w projekcie RAYAV robimy już testy pierwszych prototypów zaadoptowaliśmy dawny projekt Bartka Migi do sprawdzania jak się sprawują nasze funkcje. Jest to model akustyczny kościoła w Jedlińsku:
Tak wygląda oryginał (zdjęcie z http://www.panoramio.com):
i wnętrze (zdjęcie z http://wdolinieradomki.pl):
Tak wygląda oryginał (zdjęcie z http://www.panoramio.com):
i wnętrze (zdjęcie z http://wdolinieradomki.pl):
poniedziałek, 4 lutego 2013
Oferta pracy w naszym zespole
Zatrudnimy programistę biegle posługującego się technologią .NET w środowisku Visual Studio (C++, zarządzane C++, C#) do pracy w projektach naukowych i wdrożeniowych. Dodatkowym atutem będzie znajomość technik modelowania przestrzeni i(lub) przetwarzania sygnałów akustycznych i języków naturalnych. Praca możliwa zarówno pełnoetatowo jak i w mniejszym wymiarze. Szczegóły o projektach na www.dsp.agh.edu.pl. Zgłoszenia prosimy kierować na bziolko na serwerze agh.edu.pl
Subskrybuj:
Posty (Atom)