czwartek, 17 stycznia 2013

Prototyp RAYAV audio

Prototyp części audio już działa, pracując w około 10% czasu nagrania. Za niecałe dwa miesiące planujemy pokazać pierwsze demo pokazowe.

piątek, 16 listopada 2012

SPPRA 2013

Nasz artykuł "Vocal Tract Normalisation in Computer Games" został przyjęty na konferencję Signal Processing, Pattern Recognition and Applications ~SPPRA 2013~ w Innsbruku. Praca opisuje metody modyfikacji głosu ludzkiego na potrzeby tańszego realizowania ciekawszych nagrań do dialogów w grach komputerowych.

wtorek, 16 października 2012

Coraz doskonalsza wirtualna rzeczywistość

Kosztem ok. 3 mln zł programiści z Gliwic opracowali nowe rozwiązania informatyczne, służące pełnemu odwzorowaniu świata realnego w wirtualnej rzeczywistości. Powstałe w ten sposób trójwymiarowe wizualizacje wykorzystywane są np. w edukacji i medycynie. 

sobota, 13 października 2012

Konferencja "W kręgu dźwięku akustycznego i syntetycznego" na Akademii Muzycznej w Krakowie

13 i 14 października 2012 (sobota i niedziela) na Akademii Muzycznej w Krakowie odbędzie się Międzynarodowa Konferencja Naukowa "W kręgu dźwięku akustycznego i syntetycznego". W planie znalazły się sesje "W centrum dźwięku", "Wokół dźwięku", "Komputer dla dźwięku", "Szkoła dźwięku", jak również koncert "Utwory kompozytorów zespołu kształcenia słuchu" (w sobotę wieczorem).
Wybrane tematy prezentacji to:
- Aspekt przestrzenności w muzyce. Z perspektywy kompozytora
- Między akustyką a emocjami - kilka uwag o percepcji muzycznej
- „Wrażliwość multimedialna" - ewolucja zmysłów
- Barwa syntetyczna. Podróż do wnętrza dźwięku
- Instrument akustyczny w komputerowym kształceniu słuchu
- Laboratorium głosu – współczesne techniki edukacji.

Wstęp wolny.

Strona konferencji: http://www.amuz.krakow.pl/pl/4/2/228/Miedzynarodowa-Konferencja-Naukowa--W-kregu-dzwieku-akustycznego-i-syntetycznego-

środa, 10 października 2012

Wystawa o sztuce w tworzeniu gier wideo


W ramach Małopolskiego Festiwalu Innowacji, od 8 do 21 października 2012 na Małym Rynku w Krakowie będzie można zobaczyć wystawę „Rzeczywistość to za mało. Sztuka w produkcji gier wideo”. Organizatorem wystawy jest Krakowski Park Technologiczny.
Celem ekspozycji jest szeroka promocja branży gier wideo poprzez postery dokumentujące artystyczny aspekt procesu twórczego firm oraz jego efekt końcowy. Swoje prace zaprezentują: Artifex Mundi, Drago Entertainment, Funapp, Future Reality Games, Reality Pump, Tate i Teyon.

Organizatorzy zapewniają, że zobaczymy "efektowne plakaty pełne fantazji, pasji i dynamiki, będące graficznymi dziełami na najwyższym poziomie".

Źródła: http://www.sse.krakow.pl/pl/aktualnosci.html,,0:vw:737
http://www.sse.krakow.pl/pl/aktualnosci.html,,0:vw:738

czwartek, 12 lipca 2012

RAYAV z opóźnieniem ...

... ale już wkrótce rusza. Komplet dokumentów został zatwierdzony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju jako poprawny, a umowa powinna być podpisana jeszcze w lipcu.