Prototyp części audio już działa, pracując w około 10% czasu nagrania. Za niecałe dwa miesiące planujemy pokazać pierwsze demo pokazowe.
Blog projektu programu Innotech Narodowego Centrum Badań i Rozwoju poświęconego nowemu silnikowi dźwięku i obrazu do gier komputerowych nowej generacji. Udźwiękowienie opiera się na zbudowaniu modelu sceny akustycznej. Parametry dla dźwięków na danej scenie są przeliczane na bieżąco poprzez rekonstrukcję trasy dźwięku (w oparciu o odbicia, załamania, itp.) w określonej dynamicznej scenerii (zarówno zmiana sceny, jak również zmiana pozycji i parametrów źródeł dźwięku).
czwartek, 17 stycznia 2013
piątek, 16 listopada 2012
SPPRA 2013
Nasz artykuł "Vocal Tract Normalisation in Computer Games" został przyjęty na konferencję Signal Processing, Pattern Recognition and Applications ~SPPRA 2013~ w Innsbruku. Praca opisuje metody modyfikacji głosu ludzkiego na potrzeby tańszego realizowania ciekawszych nagrań do dialogów w grach komputerowych.
wtorek, 16 października 2012
Coraz doskonalsza wirtualna rzeczywistość
Kosztem ok. 3 mln zł programiści z Gliwic opracowali nowe rozwiązania informatyczne, służące pełnemu odwzorowaniu świata realnego w wirtualnej rzeczywistości. Powstałe w ten sposób trójwymiarowe wizualizacje wykorzystywane są np. w edukacji i medycynie.
sobota, 13 października 2012
Konferencja "W kręgu dźwięku akustycznego i syntetycznego" na Akademii Muzycznej w Krakowie
13 i 14 października 2012 (sobota i niedziela) na Akademii Muzycznej w Krakowie odbędzie się Międzynarodowa Konferencja Naukowa "W kręgu dźwięku akustycznego i syntetycznego". W planie znalazły się sesje "W centrum dźwięku", "Wokół dźwięku", "Komputer dla dźwięku", "Szkoła dźwięku", jak również koncert "Utwory kompozytorów zespołu kształcenia słuchu" (w sobotę wieczorem).
Wybrane tematy prezentacji to:
- Aspekt przestrzenności w muzyce. Z perspektywy kompozytora
- Między akustyką a emocjami - kilka uwag o percepcji muzycznej
- „Wrażliwość multimedialna" - ewolucja zmysłów
- Barwa syntetyczna. Podróż do wnętrza dźwięku
- Instrument akustyczny w komputerowym kształceniu słuchu
- Laboratorium głosu – współczesne techniki edukacji.
Wstęp wolny.
Strona konferencji: http://www.amuz.krakow.pl/pl/4/2/228/Miedzynarodowa-Konferencja-Naukowa--W-kregu-dzwieku-akustycznego-i-syntetycznego-
Wybrane tematy prezentacji to:
- Aspekt przestrzenności w muzyce. Z perspektywy kompozytora
- Między akustyką a emocjami - kilka uwag o percepcji muzycznej
- „Wrażliwość multimedialna" - ewolucja zmysłów
- Barwa syntetyczna. Podróż do wnętrza dźwięku
- Instrument akustyczny w komputerowym kształceniu słuchu
- Laboratorium głosu – współczesne techniki edukacji.
Wstęp wolny.
Strona konferencji: http://www.amuz.krakow.pl/pl/4/2/228/Miedzynarodowa-Konferencja-Naukowa--W-kregu-dzwieku-akustycznego-i-syntetycznego-
środa, 10 października 2012
Wystawa o sztuce w tworzeniu gier wideo
W ramach Małopolskiego Festiwalu Innowacji, od 8 do 21 października 2012 na Małym Rynku w Krakowie będzie można zobaczyć wystawę „Rzeczywistość to za mało. Sztuka w produkcji gier wideo”. Organizatorem wystawy jest Krakowski Park Technologiczny.
Celem ekspozycji jest szeroka promocja branży gier wideo poprzez postery dokumentujące artystyczny aspekt procesu twórczego firm oraz jego efekt końcowy. Swoje prace zaprezentują: Artifex Mundi, Drago Entertainment, Funapp, Future Reality Games, Reality Pump, Tate i Teyon.
Organizatorzy zapewniają, że zobaczymy "efektowne plakaty pełne fantazji, pasji i dynamiki, będące graficznymi dziełami na najwyższym poziomie".
Źródła: http://www.sse.krakow.pl/pl/aktualnosci.html,,0:vw:737
http://www.sse.krakow.pl/pl/aktualnosci.html,,0:vw:738
czwartek, 12 lipca 2012
RAYAV z opóźnieniem ...
... ale już wkrótce rusza. Komplet dokumentów został zatwierdzony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju jako poprawny, a umowa powinna być podpisana jeszcze w lipcu.
niedziela, 3 czerwca 2012
Subskrybuj:
Posty (Atom)