tag:blogger.com,1999:blog-9168004572944937094.post3027735371761694511..comments2022-03-07T11:18:42.548+01:00Comments on Konsorcjum TEYON i AGH realizujące projekt RAYAV: W Polsce i w StanachUnknownhttp://www.blogger.com/profile/04770371536373125913noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-9168004572944937094.post-57212428536669592672014-08-16T23:55:40.556+02:002014-08-16T23:55:40.556+02:00Cześć, świetny projekt, obejrzałem filmy na słucha...Cześć, świetny projekt, obejrzałem filmy na słuchawkach - efekt rewelacyjny.<br /><br />Mam nadzieję że takie rozwiązanie się przyjmie, bo jak pamiętam Aureal opracował wiele lat temu rozszerzenia czy też ewolucję swojego A3D o mechanizmy wykorzystujące scenę 3D otoczenia, by dać bardziej realistyczne efekty pogłosu czy wytłumienia dźwięku (oczywiście raczej nie poprzez odpowiednik ray tracingu), jednak nie przyjęło się to, ponieważ dla twórców gier było to za dużo fatygi budować prócz "wizualnego" świata 3D także ten dźwiękowy, z dokładnością do określania akustycznych własności materiałów czy nawet przygotowanie samej geometrii, nawet jeśli miała być uproszczoną wersją tej już wykorzystywanej do grafiki. I tak wygrał bardziej prymitywny i łatwiejszy EAX 1.0, który ot po prostu dawał możliwość określenia pogłosu w sposób zdefiniowany przez programistę.<br /><br />Gorąco kibicuję i czekam niecierpliwie na pierwsze implementacje!Anonymousnoreply@blogger.com